Kära Michael och Andreas, det var ju minst 100 år sedan vi sist sågs men jag vill bara skriva och beklaga sorgen att Kerstin gått bort. Utöver alla välförtjänta lovord till henne som journalist, minns jag henne som privatperson, och Mor till er två, med stor värme de gånger vi var på ert landställe men också när jag var vaktmästare på Expressen under sommarloven. Kerstin och min Far Pelle behöll vänskapen under alla år efter Expressen och jag vet hur mycket roligt han hade med henne i de alltmer tunna leden av gamla medarbetare.
Mina varmaste tankar till er två och era familjer,
Pernilla Ahrnstedt
Tack för alla underbara somrar och fina minnen, tack för en fin vänskap.