Saknar dig mamma…
Helene tack för gott samarbete genom åren, du lämnar ett stort tomrum efter dig.. Ta väl vara på varandra..
Fina Helené, min kollega och vän!
Så smärtsamt att veta att vi aldrig mer ska pratas vid eller träffas. Samtidigt är jag så tacksam för alla goa skratt och fina samtal vi haft under alla år vi jobbat ihop och känt varandra. Det var inte så här det skulle bli. Mina tankar går till din familj som jag vet betydde mycket för dig.
Vila i frid kompis
Jag tänker på dig med värme, Så genuin, klok ,cool och engagerad. Du spred ett lugn omkring dig.
Kan fortfarande inte förstå att du inte finns längre.. Tomheten är överväldigande när jag tar upp telefonen för att ringa eller skriva till dig och inser att du aldrig mer kommer svara mig 💔
Saknar dig mamma. Älskar dig.
Älskar dig mamma, vi saknar dig oändligt 💔
Fina Helene. Saknaden är stor och det är svårt att ta in att vi inte mer kan ses och höras av. jag tänker på alla stunder vi haft på arbetet och tillsammans löst både tunga och svåra uppgifter men framför allt kommer jag ihåg var skratt. Vi hade mycket roligt och kallade oss för den generösa och den snåle, jag var den snåle. Du var generös på så många sätt och fanns alltid där för mig i både glädje och sorg. Tack
Kära Helene,
Det är svårt att förstå att du inte längre finns hos oss.
Jag minns dig som min lugna, kloka och varma kusin. Du hade en särskild trygghet omkring dig och ett sätt att säga saker enkelt, tydligt och klokt.
Det gör extra ont att förlora dig så kort tid efter Jörgen. Ni var mina kusiner, men under uppväxten också som syskon för mig.
Jag är tacksam för alla minnen vi fått tillsammans, och särskilt för de fina dagarna i Turkiet i höstas, då du och Per reste dit tillsammans med mamma Gerd, mig och Zeynep.
Vila i frid, kära Helene.
Du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta.
— Håkan
Kära Helene,
Du var det första barnet i vår nära familj, och jag minns dig redan som liten i lägenheten i Kävlinge hos Sonja och Ebbe. Jag fick passa dig, pyssla om dig och följa dig från dina första år.
Sedan fick jag följa dig genom livet, som gudmor och moster, och se dig bli den lugna, kloka och fina människa du var. Så mån om din familj, ditt hem och alla omkring dig.
Jag är tacksam för alla minnen, och särskilt för de fina dagarna vi fick tillsammans i Turkiet i höstas.
Vila i frid, kära Helene.
Du kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta.
— Gerd
Kommer alltid minnas dig som den mest omtänksamma människan du alltid varit ❤️
Helen! Har såå otroligt många minne tillsammans med dej, dels när vi höginkomst o läste till konfirmationen, där vi snodde rigi choklad från prällens gömmor 😉, vi umgicks en hel del i tonåren, vi lånade din bros Kiss skivor o spelade högt när ingen var hemma hos dej, ja jag skulle kunna skriva massor med anekdoter, måtte smärta o annat skit inte finnas där du är nu. Kram ❤️
Vackra Helen. Så ledsen! Tänker på dig och din fina familj
Vackra Helen! Är så ledsen. Tänker på dig och förstår m fina familj.
Svårt att förstå att du inte finns med oss, din klokhet, ditt lugn, att hitta lösningar- känner en stor stor saknad av dig
Du är så saknad.
Så tragiskt att Du inte längre finns med oss.
Det är en ära att få ha haft dig som kollega. Din klokhet, din empati och din förmåga att tänka positivt kommer alltid fortsätta inspirera mig
Tack för den tid vi fick tillsammans
Du kommer alltid finnas i våra hjärtan
Tack Helene för många oförglömliga fina minnen från Onkologens gyn-sektion, SUS Lund. Vila i frid. Med varma omtankar till din familj, Lilian Magnusson.
Kära Helene. Vi saknar dig här - din värme, din omtanke och ditt lugn. Vi tänker på dig och din familj.
Minns tiden på onk :en 85. Trygg och pålitlig SSK och alltid ett fint bemötande. Mina tankar går till din familj 🥰
Det känns svårt att förstå att du inte längre finns här Helene. Jag är tacksam för alla år av samarbete, skratt och vänskap. Tack för att jag fick lära känna dig ❤️
Älskar dig gumman. Saknar dig ofantligt mycket.
Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer.
Sov i ro Helene ❤️
Mamma ❤️
Över en vecka sedan vi pratade nu, så länge har de aldrig gått.
Du var vår klippa, navet i vår familj, och min bästa vän.
Alla har alltid sagt att vi är så lika varandra. Vi har skojat om det, men jag har alltid varit så stolt, över vår likhet, att få vara som du, och över att du är min mamma.
Älskar och saknar dig, alltid ❤️
Fina Helene❣️ Jag minns dig fortfarande som den trygga, positiva och glada klippa du var när jag började på Onk 85. Pratar fortfarande om ”blodbaden” du skapade när du hade PVK skola med oss som tappade stick förtroendet. Lika bra att ta med ett nytt lakan direkt för du lyckades alltid 🥰.
Tänker på din fina familj ❤️
I fint minne bevarad, tills vi ses igen 🤗
Fick idag höra att du gått bort ❤️ du var min granne o vän när vi hade småbarn o bodde i Gryet.
Så ledsamt att höra att din tid tog slut så tidigt.
Hoppas att du har det bra där du nu är.
Tänker på din familj Per o töserna.
Vila i frid Helene ❤️
Helene, min fina svärmor! Du var familjens trygghet och ditt hjärta var fullt av kärlek. Du hade alltid tid om man undrade något även om du egentligen var upptagen med annat. Din kärlek till dina barn och barnbarn var så stor. Tack för att jag fick lära känna dig även fast jag hade önskat att det skulle varit längre än det blev. Jag lovar dig att ta hand om tjejerna. Jag saknar dig! Jag älskar dig
Minns dej alltid som lugn trygg och klok med en närhet till leende och skratt.
Smärtan är obeskrivlig och saknaden likaså.. Så otroligt tacksam att jag fick ha dig som min mamma men även så otroligt ledsen för att du togs från mig alldeles för tidigt 💔
Älskade mamma.. Du har lämnat ett tomrum som aldrig någonsin kommer fyllas igen..
Älskar dig för evigt och saknar dig för alltid ❤️
Kommer alltid minnas dig med ett leende på läpparna.
Fina Helene,du kommer att fattas oss
Du är saknad
Fredrik & Lina
Alma & Annie
Truls & Odd
Vi minns dig med glädje. Vi hade mycket roligt när vi pluggade ihop. Din gamla basgrupp Lena, Malin, Anne-Marie
Vila i frid
Vila i frid
Tack omtänksamma Helen
för åren vi var kollegor
Tack för den tid vi fick tillsammans
Du kommer alltid finnas i våra hjärtan ❤️
Kära Helene, tack för alla år vi arbetat tillsammans.
Tack för allt samarbete när vi var unga och gröna
Tack för allt fina Helene. Din godhet, ditt skratt, din omtanke för alla.
Ditt liv blev för kort, men minnet av dig kommer alltid att leva kvar.
Till minne av min kära kollega
Tack för allt, fina Helene. Tack för alla fina samtal, dina kloka tankar. Du stod alltid upp för det du trodde på, rakt och ärligt. Du utstrålade värme och empati. Det är en stor sorg att du inte längre finns med oss. Mina tankar går till din familj som betydde allt för dig, mina allra varmaste kondoleanser.
För alltid älskad, och evigt saknad
Vårt sista farväl